4 Kasım 2013 Pazartesi

OKUMA ŞENLİĞİ / KIŞ (3 KASIM 2013 - 3 MART 2014)


Okuma şenliği başlıyor. Benim ilk kez katılacağım bu okuma şenliğiyle kış aylarının baya renkleneceğini düşünüyorum. Picuccia tarafından başlatılan bu şenlikte birbirinden güzel kitaplar hayatıma renk katacak. Eğer okuma şenliği ile ilgili bilgi edinmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.
Birbirinde ilginç kategorilerin yer aldığı bu şenlikte, ben de okunacaklar listemi hazırladım. Umarım herkes için harika bir dört ay geçer.

1. Altın Kitaplar Yayınevi'nden çıkan bir kitap okuyanlara (10 puan) / Agatha Christie / 16.50 Treni

2. Kütüphaneden ödünç alınan ya da sahaflardan alınmış bir kitap okuyanlara (10 puan) / Herman Merville /Moby Dick

3. Kitap isminde bir adı olan kitap okuyanlara (10 puan) / Henri Charriere / Kelebek

4. 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara (15 puan) / Stephen King / Kubbenin Altında

5. Nobel Edebiyat ödülünü kazanmış bir yazarın kitabını okuyanlara (15 puan) / Jean-Paul Sartre / Bulantı

6. Türk Edebiyatında klasik olarak kabul edilen bir kitap okuyanlara (15 puan) / Henüz belli değil

7.  Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından kitap okuyanlara (15 puan) / Sofi Oksanen / Stalin'in İnekleri ( Fin Edebiyatı)

8. Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup, filmini izleyenlere (20 puan) / Margaret Mitchell / Rüzgar Gibi Geçti

9.  Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan ya da konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara (20 puan) / Kristin Hannah / Kış Bahçesi

10. Yasaklanmış bir kitap okuyanlara (25 puan) / Gustave Flaubert / Madam Bovary ( 1856 tarihli roman Fransız halkının ahlaki değerlerine saldırdığı gerekçesiyle yasaklandı, yazarı yargılandı.)

11. Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara (25 puan) / Can Dündar / Sarı Zeybek

12. Yayınlanmış en az 5 kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara (25 puan) / Virginia Woolf / Dışa Yolculuk

13. Bir biyografi ya da otobiyografi okuyanlara (25 puan) / Mina Urgan / Virginia Woolf

14. Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez basılmış bir kitap okuyanlara (30 puan) / Mina Urgan / Bir Dinozorun Anıları (1998)

15. Bir üçleme ya da aynı seriden 3 kitap okuyanlara (40 puan) / Jennifer L. Armentrout / LUX Serisi (2., 3. ve 4. kitapları Oniks, Opal ve Köken)


NOT: Listede değişiklik yapılabilir.


7 yorum:

  1. Liste şahane. Ben daha kendiminkini yapamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Umarım kısa sürede sen de kendine şahane bir liste yaparsın :)

      Sil
  2. Listeye bakmak icin geldim kartpostalda kaldım. Küçükken koleksiyon yapardım. Yılbaşı kartları favorimdi yakın dönemde aradım simli olanlardan bulamadım. Kis bahçesini geçen yıl okumuştum güzeldir. Kelebeği öğrencilik yıllarımda büyük bir merakla okumuştum. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hatırlıyorum o kartpostalları :) Büyük bir zevkle toplardım onları.
      Kristin Hannah'ın kitaplarını uzun süredir merak ediyorum. Okumam için bir vesile oldu. Kelebek kitabı ise bana kitap okuma alışkanlığı kazandıran kitaptır. Yıllar önce okumuştum. Hatta elimde ilk basımı var. Baya eski bir kitap. 2. kez okumak büyük bir zevk olacak. Sana da keyifli okumalar :)

      Sil
  3. mina urgan hayranı olarak listenizi çok beğendim. bu arada sizi takibe aldım siz de beni takip etmek isterseniz: aylininannesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Merhaba... :)

    Yeni rastladım, yazıyla ilgili olmayarak yazıp kaçayım. :)

    Kafa Dergi ve Ters Düz'e bekliyorum. Dizilerden hoşlanıyorsanız Ters Düz'ün konsepti size çok iyi gelecektir! :)

    YanıtlaSil

Muhteşem Yaratıklar / Muhteşem Karanlık / Muhteşem Kaos - Kami Garcia / Margaret Stohl (EPSİLON YAYINEVİ )

Bu yazıyı yazmamın sebebi kitabın konusunu anlatmak,yorum girmek bla bla değil aslında. Amacım biraz stres atmak,beyin hücrelerime yayı...