3 Ekim 2013 Perşembe

Agatha Christie // Fare Kapanı


 
  Bir Agatha Christie romanı daha sona ermiş durumda. Açıkçası bu kadının kitaplarını okumaktan zevk alırken bir yandan da üzülmüyor değilim. Çünkü okuduğum her Agatha romanında, başladığım serüvende daha çok yol almış oluyorum. Gün geçtikçe henüz okuma fırsatı bulamadığım kitaplarının sayısı azalıyor. Yani bir bakıma ondan uzaklaşıyorum.
     Her şeyi bir yana bırakıp kitabımıza gelirsek... Bu kitapta umduğumu bulamadım. Öncelikle kısa hikayelerden oluşması beni çok üzdü. Hikayenin en heyecanlı yerine geldiğimizde hikayenin de sonuna gelmiş oluyoruz. Her şeye rağmen bu kitapla birlikte Tommy ve Tuppence ile tanışmış oldum. Başka kitaplarda yine buluşacağımızı öğrenince sevindim. Her ne kadar benim için birer Hercule Poirot olamasalar da sevdim kendilerini. Talihsiz başladı onlarla serüvenimiz ama bundan sonra hikayemizin daha heyecanlı ilerleyeceğinden eminim. Tommy ve Tuppence sizlerle tanıştığıma memnun oldum :)


                                                                            * * *



Kitabımız hakkında genel ve aynı zamanda yüzeysel bir eleştiri yapmış bulunmaktayım. Ama bu kitap yalnızca bu ikilinin maceralarından oluşmuyor. Tommy ve Tuppence kitabın ikinci yarısını kaplarken ilk yarısında ise bizi Agatha romanlarına oranla yine de kısa ama tek bir konudan oluşan bir hikaye karşılıyor. Esas kitabımız... Fare Kapanı... 
Gidişat fena değildi açıkcası başlarda. Hatta sonlarına gelinceye kadar konu beni baya sardı, hatta heyecanlandırdı. Bir yandan kitabı okurken diğer yandan kafamda farklı farklı sonlar planlamadım değil. Kafamdaki bir çok son kitabın orjinal sonundan daha mantıklıydı benim için ve daha heyecan verici. Bu yönden bakınca Fare Kapanı da hayal kırıklığıydı benim için. Beklentilerimi karşılamadı. Halbuki kitabın konusunu ilk okuduğumda harika bir kitapla karşı karşıya olduğumu düşünmüştüm. Kısacası çok daha farklı ve çok daha iyi kurgulanabilirdi. Bizde daha bir memnun olurduk.
Sanırım çok fazla eleştirdim kitabı ama bunlar benim düşüncelerim ve düşüncelerim konusunda dürüst olmak istedim. Gerçi şunu da söylemeliyim ki: Kitabın konusu okuduğumda çok büyük bir beklenti içerisine girdiğim için hikaye beni tatmin etmedi. Ayrıca kısa hikayelerden hoşlanmadığım için de (Sadece Fare Kapanı 85 sayfa) memnun kalmadım. Zaten bu kitabı bilinçli olarak almadım. Yani alırken kitabın kısa hikayelerden oluşan bir derleme olduğunu bilmiyordum. Bu yönüyle benim hatam. Ama ne olursa olsun bu kitap bir Agatha Christie yapıtı. Okumadan geçmeyin.


                                                                  Mutlu okumalar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Muhteşem Yaratıklar / Muhteşem Karanlık / Muhteşem Kaos - Kami Garcia / Margaret Stohl (EPSİLON YAYINEVİ )

Bu yazıyı yazmamın sebebi kitabın konusunu anlatmak,yorum girmek bla bla değil aslında. Amacım biraz stres atmak,beyin hücrelerime yayı...