14 Ekim 2013 Pazartesi

MUHTEŞEM YARATIKLAR


Muhteşem Yaratıklar yani orjinal adıyla Beautiful Creatures gençliğin yeni fenomeni. Fantastik türde olması dolayısıyla zaten ilk başta dikkat çeken bu yapım, cadıları konu almasıyla da izleyenlere büyülü dakikalar vadediyor. 
Konu kısaca şöyle: Kurallara göre 16 yaşını dolduran tüm Casterlar (Kendilerine cadı değil Caster olarak adlandırıyorlar) iyiyi ya da kötüyü seçmek zorundadırlar. Fakat bu seçim tamamen kendilerine ait değildir. Esas kızımız Lena ise kısa bir süre sonra 16 yaşını dolduracağı için telaşlıdır. Çünkü yakında ya iyi ya da kötü Caster olacaktır. Esas oğlan Ethan ise yaşadığı yerden nefret etmekte, bir an önce oradan kurtulmak istemektedir. Rüyalarında devamlı olarak gördüğü kız ise ayrı bir gizemdir. 
Seçim zamanı yaklaşırken Lena ailesinin geçmişte yaşadığı Gatlin'e amcasının yanına taşınır. Büyük gün yaklaşırken esas oğlanımız ile aralarında yaşanacakları aşağı yukarı tahmin edersiniz.
Kişisel yorumuma gelince... Çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Orta seviyede bir filmdi benim için. Güzel bir konuya dayanıyor ama kurgu sağlam değil. Bazı kısımlar aşırı uzatılmış. 2 saati çok daha verimli bir şekilde kullanabilirlerdi.
Ben şans eseri izledim bu filmi. Acaba ne izlesem diye internette dolanırken konusu dolayısla ilgimi çektiği için izledim. İzledikten sonra hakkında biraz araştırma yaptım ve bir kitap serisinden uyarlandığını öğrendim. Yani yakında devamını da izleyeceğiz.


Bunlarda kitapları. Öğrenebildiğim kadarıyla şimdilik sadece 3 tane kitabı var. Merak ettiğim için diğer filmlerini de çekildiği zaman izleyebilirim (2. filmin çekimine başlandı). Ama kitaplarını okumayı düşünmüyorum açıkçası. 
Son olarak; filmin tam bir zaman kaybı olduğunu söyleyemem. Bu şekilde emeğe haksızlık etmiş olurum. Vakit bulduğunuzda izleyin... İzlemeden geçmeyin... İlginç dakikalar yaşayacağınız kesin. İyi seyirler :)


6 yorum:

  1. Seneleer evvel tv'de bir dizi vardı. Cadı genç kız, yine cadı olan halalarıyla birlikte yaşıyordu ve komik olaylar oluyordu. Tabii hatırladığım kadarıyla. Cadılı filmler, diziler hep ilgi çekmiş. Bir de tabii konusunda aşk da olunca. Son yıllarda bu tür kitap, film ve dizilere ilgi daha da arttı. Ben filmi izler miyim bilmiyorum ama genç tanıdıklarım severek izler, kitaplarını okurlar diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğin dizi Sabrina olmalı. O zamanlar çok küçük olmama rağmen zevkle izlediğim bir diziydi. Dediğin son yıllarda bu tarz yapımlar arttığı için kalitenin düştüğünü söyleyebiliriz. Ama ben yinede fantastik türden vazgeçebileceğimi sanmıyorum :)

      Sil
  2. Tabii, izler miyim bilmiyorum dememin sebebi yaşım kemale erdiğinden, belki de izlerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok daha gençsin :) Benim annem bile hala izliyor böyle şeyler. Senin bırakman için neden yok. Hem yaşı mı olur canım böyle şeylerin?! :)

      Sil
  3. Haklısın, fantastik türün tadı başkadır. Zaten son zamanlarda izlediğim diziler, okuduğum kitaplar bu türde:)

    YanıtlaSil

Muhteşem Yaratıklar / Muhteşem Karanlık / Muhteşem Kaos - Kami Garcia / Margaret Stohl (EPSİLON YAYINEVİ )

Bu yazıyı yazmamın sebebi kitabın konusunu anlatmak,yorum girmek bla bla değil aslında. Amacım biraz stres atmak,beyin hücrelerime yayı...