27 Ekim 2013 Pazar

BÜYÜCÜLER


   Kitabın Adı: Büyücüler
   Orjinal Adı: The Magicians
   Yazarı: Lev Grossman
   Yayınevi: Pegasus
   Sayfa sayısı: 412
   Baskı: Ağustos 2013





    Annemin deyimiyle kavga ettiğim kitap! Kitap kitaptır. Yani demek istediğim her kitap kendi çapında değerlidir ama ben ömrüm boyunca herhangi bir kitaptan bu kadar çok sıkılmadım, hiçbir kitabı kavga eder gibi okumadım. Her şeyi geçtim, ben hiçbir kitabı okurken ne içimden ne de dışımdan sövmedim... Bu kitaba kadar.
       Peki bu kitabın konusu var mı cidden? En azından bir olay örgüsü olmadığı kesin. Kitabı okurken oradan oraya atlanıldığının gayet farkında oluyorsunuz. Farkına vardığınız her an bu kitaptan daha çok bıkıyorsunuz. Bu kitabı okurken kaç kez ağzım açık kaldı! Heyecan verici olmasından dolayı değil, aksine bu kadarda saçmalanamaz artık düşüncesinin beynimin kıvrımlarında dolaşması.
      Kitabın yarısına geldiğinizde baş karakterimiz Quentin 5 yıllık Büyücülük okulundan mezun oluyor, yeni maceralara atılıyor. Fillory'ye gidiyor, orada maceradan maceraya koşuyor falan filan. Bu ne hız! Kısacası son yıllarda okuğum en kötü kitap bu! Kitapta beğendiğim tek şey Sheakspeare'den alıntılı yapılan şu sözler:

  Asağımı kıracağım,
Gömeceğim onu toprağa, derinlere elbette!
Ve iskandil görmemiş diplerinde denizin
Boğacağım kitabı.


     William Sheakspeare

4 yorum:

  1. Hahaha, bayağı nefret etmişsin kitaptan. Demek ki konusuna bakarak bir kitabın güzel olup olmadığı anlaşılamıyor. Ben kitapları sonuna kadar biraz biraz bakıp, tarayarak anlamaya çalışıyorum. Ama bu yöntemi yeterince uygulamış değilim, zamanla işe yarayıp yaramadığını anlayacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok nefret ettim... Oysa bu kitabı kitapçıda ilk gördüğüm günü hatırlıyorum :) Önce ismi sonra kapağı etkilemişti beni. Sonra arka kapağını okudum ve işte uzun süredir aradığım kitap bu dedim kendi kendime. Dayanamadım aldım. Sonrası hayal kırıklığı :) Nefret...
      Söylediğin yöntemi hiç denemedim denememde :D Kendimi biliyorum dayanamam son sayfayı okurum :)

      Sil
  2. Shakespeare'in sözleri de iyi uymuş:)

    YanıtlaSil

Muhteşem Yaratıklar / Muhteşem Karanlık / Muhteşem Kaos - Kami Garcia / Margaret Stohl (EPSİLON YAYINEVİ )

Bu yazıyı yazmamın sebebi kitabın konusunu anlatmak,yorum girmek bla bla değil aslında. Amacım biraz stres atmak,beyin hücrelerime yayı...